Nederlandse Spoorwegen - Campagnewebsite

Voor de actie in 2008, wisten veel mensen niet dat de Nederlandse Spoorwegen sponsor was van het Nederlandse Olympische team. Zonder te veel op de voorgrond te treden, wilden ze bij de Olympische Spelen in het Chinese Beijing hun sponsorschap iets meer laten spreken. Wel op een manier die de Nederlandse Spoorwegen waardig was.

Concept

Station Beijing werd gelanceerd. Dit unieke concept bood de bezoeker een kijkje achter de schermen en in de wereld van onze topsporters op de Olympische Spelen. Zeven Nederlandse sporters kregen een eigen cameraman mee naar China. Geen professional, maar een broer, zus, vriend of vriendin. Op deze manier kon er op het platform Station Beijing unieke content geboden worden die nergens anders te bekijken was. Persoonlijk en recht uit het (sport)leven. Dichterbij komen is bijna niet mogelijk. 

Naast deze unieke filmpjes, konden de bezoekers ook alle programma’s van onze sporters bekijken, uitslagen nalezen en natuurlijk onze Olympiers aanmoedigen. Dit met een unieke videoboodschap die via de site verzonden kon worden.

Resultaten

Het platform is groots op Utrecht Centraal gelanceerd. Vele duizenden kijkers konden meegenieten op een megascherm. Daarbij heeft de campagne rondom de site voor veel traffic gezorgd. Uiteindelijk hebben meer dan 150.000 unieke bezoekers de website bezocht. Daarvan is meer dan 70% vaker teruggekomen!