YouTube bereikt mijlpaal: 1 miljard bezoekers per maand

De cijfers die het grootste videoplatform vandaag naar buiten bracht zijn duizelingwekkend. Het einde is nog lang niet in zicht. Sommige zagen het in het verleden al, maar YouTube zou wel eens het belangrijkste platform kunnen worden op internet. Met het nieuwe One Channel kruipt YouTube ook steeds dichter naar TV, het platform dat misschien wel de missing link is in dit proces.

En dat is niet het enige. De ontwikkeling van online video heeft de laatste jaren een enorme vlucht maakt. De dichtheid van smartphones met een goede camera is inmiddels zo groot dat zelfs gebruikers in de derde wereld met dit soort toestellen rondlopen. Content vloeit reikelijk naar YouTube en de mogelijkheden om met kwaliteit naar deze content te kijken zijn ruim. Daar werken ook de hoge snelheden, de 3G en in sommige gevallen al 4G netwerken die de meeste internetproviders aanbieden aan mee. 

De wereld consumeert video als het dagelijks brood!
Het is dan ook nauwelijks te geloven dat dit medium nog maar zo schaars gebruikt wordt door merken. En toch is dat de waarheid. Misschien is het onbekend is onbemind, misschien weet de marketeer of het bureau simpelweg niet hoe ze het zouden moeten inzetten. Maar de mogelijkheden zijn enorm. En laten we eerlijk zijn; een pool van zoveel gebruikers kun je eigenlijk niet links laten liggen.

Maar er is goed nieuws! YouTube heeft een hoop van de oude barrières weggenomen om YouTube nog toegankelijker te maken voor bedrijven en merken. Processen zijn gemakkelijker geworden en de kosten drastisch minder dan voorheen. Om de invulling compleet te maken heeft YouTube haar exclusieve partnernetwerk van Engagement Solutions Developers uitgebreid naar Europa.

Clipster biedt met haar product Clipster for YouTube elk bedrijf en merk de mogelijkheid om op een professionele manier aanwezig te zijn op dit niet te missen sociale platform. En dat tegen kosten waarvoor je het niet meer kunt laten.

Internetbureau's, reclamebureau's, mediabureau's, marketeers... Waar wachten jullie nog op? The time is NOW!