Waar ben je en wat heb je nodig?

Wat is relevant op het moment dat een gebruiker via zijn of haar mobiel je website bezoekt? Dat is de vraag die je moet stellen wanneer een mobiele versie van een website gemaakt moet worden. 

Neem bijvoorbeeld de website van het Amphia Ziekenhuis in Breda, www.amphia.nl. We kunnen ons voorstellen dat de meeste mobiele bezoekers niet op zoek zijn naar bijvoorbeeld een vacature. Zij zijn eerder op zoek naar het adres, (nood)telefoonnummer en bezoektijden van het ziekenhuis of hebben de vraag welke bus ze van het station moeten nemen om naar het ziekenhuis toe te gaan.

Dit is natuurlijk een aanname, maar door het mobiel bezoek van de website zorgvuldig te analyseren kan er een juiste keuze gemaakt worden met betrekking tot de informatie die je mobiel zou kunnen aanbieden. Om de rest van de informatie op de website niet uit te sluiten kan er natuurlijk altijd een verwijzing worden geplaatst naar de totale website. Oftewel, onderzoek en bedenk eerst goed waarvoor de bezoeker je website mobiel nodig gaat hebben.