Mobile-unfriendly websites geen voorrang in Google

Het is al een tijd een feit dat websites responsive moeten zijn, gezien het gebruik van mobiele apparaten gedurende jaren alleen maar is gestegen (inmiddels bijna 40% van het totaal bezoek).

Google gaat sinds 2015 anders om met de vertoning van zoekresultaten bij een mobiele zoekopdracht. Een zekerheid is dat het effect gaat geven op de je plek in de zoekresultaten. Google’s officiële bericht:

“Starting April 21 2015, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal. This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results.”

Het betekent dus dat het invloed gaat hebben op je plek in de zoekresultaten.

De reden van Google om dit te doen is om gebruikers bij mobiele zoekopdrachten zo relevant en kwalitatief mogelijke zoekresultaten te tonen.

"...users will find it easier to get relevant, high quality search results that are optimized for their devices..."

Aangezien ‘mobile-unfriendly’websites vaak lastig te bedienen en onduidelijk zijn op mobiel, krijgen de responsive websites met een gebruiksvriendelijke interface voor mobiel straks voorrang op websites die dit niet hebben.

 

Is je website nog niet mobile-friendly? Laat ons dan meedenken zodat je die 40% van je websitebezoek niet gaat verliezen!

Bel/mail ons, dan komen we graag even langs voor advies.